top of page
חיפוש

הדפסת ציורים בדפוס רשת לאורך ההיסטוריה

עודכן: 16 בינו׳ 2022


דפוס רשת המכונה גם דפוס משי הינה טכניקת דפוס עתיקת יומין הקיימת כבר אלפי שנים. היא שימשה לאורך הדורות לצרכים פרקטיים שונים אך גם ליצירת אומנות והדפסת ציורים. בסטודיו בעלי המלאכה, המתמחה בהדפסות רשת ידניות, מוצע מגוון אפשרויות בתחום, לרבות שירותי הדפסת ציורים וקניית הדפסים מקוריים של אומנים ידועים.

כמו כן אנו מציעים קורסים וסדנאות ללימודי הדפסת רשת בטכניקות שונות, לרבות טכניקת מונופרינט ליצירת הדפס אחד ייחודי בשיטה מסורתית, המתאימה לציירים, יוצרים ומעצבים.

אומנות עתיקת יומין

כאמור, דפוס רשת הינה טכניקת הדפסה עתיקת יומין העושה שימוש ברשת שתי וערב צפופה, מתוחה על גבי מסגרת, דרכה עובר צבע במקומות שאינם אטומים. כך נוצר הדפס איכותי שיכול להיות בצבע אחד או במספר גוונים שונים. שיטת דפוס זו פותחה לראשונה על ידי הסינים שנעזרו ברשתות ממשי וכאן גם קיבלה הטכניקה את שמה. הסינים יצרו בטכניקה זו מגוון מרהיב של הדפסים על גבי ניירות, עצים ובדים, שזכו להוקרה כיצירת אומנות איכותית וייחודית. מסין שיטת דפוס זו התפשטה בכל המזרח הרחוק ובמאה השמונה עשרה גם הגיעה לארצות המערב.

אנדי וורהל ודפוס רשת

בשנות השישים של המאה עשרים האמן אנדי וורהול החזיר לתודעת עולם האומנות והציבור הרחב את טכניקת דפוס רשת. הוא יצר בשיטת דפוס זו סדרות של הדפסים שהפכו מהר מאוד לאייקוני תרבות המייצגים את זרם הפופ ארט, כדוגמת דיפטיכון מרילין מונרו, עם חמישים דיוקנאות של השחקנית הנודעת.

יצירות ישראליות עכשוויות

לצד שירותי הדפסה, קורסים וסדנאות בתחום, אנו בסטודיו גם מחזיקים באוסף של אומנות ישראלית עכשווית עם הדפסים מקוריים של אומנים שונים לרבות דני קרוון, אביטל כנעני, דוד טרטקובר, סיגלית לנדאו, הילה עמרם, דוד עדיקא, מאיה אטון, הילל רומן, אורי גרשוני, רמי מימון, לאה אביטל, יואב אפרתי, גיא אביטל, ג'ניפר אבסירה, גבריאלה קליין שחר יהלום, אלעד לרום ועוד.

הדפסים מקוריים למכירה

אנו גם מפעילים בסטודיו חנות עם מבחר עשיר של הדפסים מקוריים למכירה של אומנים ישראלים עכשוויים, במהדורות מוגבלות, חתומות וממוספרות על ידי האמנים.

לפרטים ומידע נוסף

למידע נוסף אודות שירותי הדפס משי המוצעים על ידינו, צרו קשר עם סטודיו בעלי המלאכה בטלפון 03-5370773 או דרך האתר


780 צפיות0 תגובות
bottom of page