top of page
חיפוש

איך מכינים גלופה

עודכן: 16 באוג׳ 2023

הכנת גלופה לחולצה – המדריך המלא

עולם האופנה השתנה רבות בשנים האחרונות. אם בעבר, האפשרויות היו מועטות, הרי שכיום ניתן למצוא מגוון רחב של פריטי לבוש בכל סגנון. יחד עם זאת, התאמה אישית הייתה ועודנה המפתח ליצירת מלתחה מסוגננת. הדפסה על בגדים באמצעות שבלונה, היא שיטה פופולרית המעניקה ממד אחר של ייחודיות. מדוע משתמשים בגלופה? מהן הטכניקות הפופולריות להדפסה על חולצות? איך להכין גלופה לחולצה? כל התשובות במאמר זה.

למה משמשת גלופה?

גלופה היא לוח המכיל בליטות או שקעים ואיתה מדפיסים על המוצר המודפס

בהדפסת חולצות הגלופה היא רשת ההדפסה, בשיטת הדפסה זו יוצרת מרקם ונפח אחר לבד ומוסיפה עומק. שיטה זו נמצאת בשימוש נרחב למגוון מטרות. הנה מספר שימושים מרכזיים:

  • קידום עסקי – הדפסה על חולצה באמצעות גלופה היא דרך מצוינת לקדם את המותג או העסק שלכם. תוכלו להדפיס את הלוגו או הסלוגן שלכם, על גבי פריטים שונים. כך, תיצרו פריטים ייחודיים וממותגים, שיוכלו לשמש אתכם למטרות קידום מכירות, מתנות, או אפילו כחלק מהמדים של העובדים שלכם. כלומר, מדובר בכלי שיווקי רב עוצמה שיכול לעזור לכם להתבלט מהמתחרים.

  • שדרוג המלתחה לפי הטעם האישי – הגלופה יכולה לעזור לכם ליצור חולצה מיוחדת במינה, אותה לא ניתן לרכוש באף מקום אחר. בין אם אתם רוצה להדפיס ציטוט אהוב, דמות אהובה או סמל משמעותי על החולצה שלכם, ההדפס מאפשר לכם להביע את עצמכם. זאת ועוד, יש לומר כי כאשר אתם מדפיסים באמצעות גלופה, אתם גורמים לחולצה להפוך מפיסת בד ליצירת אמנות שהיא כולה שלכם.

  • הנצחת אירועים מיוחדים – הדפסה על חולצה היא דרך מצוינת להנציח אירוע מיוחד. בין אם מדובר בחתונה, סיום לימודים או מפגש משפחתי, ניתן להשתמש בגלופה ליצירת חולצות מותאמות אישית המשמשות כמזכרות למשתתפים. על ידי הדפסת שם, תאריך או מיקומו של האירוע על גבי החולצה, האורחים יוכלו לקחת הביתה פריט לבוש ייחודי ומשמעותי שיוכלו ללבוש במשך שנים רבות.

  • ספורט – שימוש פופולרי נוסף של גלופה לחולצה הוא עבור קבוצות ספורט ומזכרות של אוהדים. הדפס לוגו או שם של קבוצה על חולצה היא דרך מצוינת לחבר את האוהדים לקבוצה. בנוסף, גם הקבוצה עצמה יכולה להשתמש בגלופה כדי ליצור מדים מותאמים אישית.


טכניקות דפוס – כל מה שרציתם לדעת

העולם התפתח בקצב מסחרר. אם במאה הקודמת הכנת גלופה הייתה כרוכה בפעולת גילוף והפלטה הייתה עשויה עץ, הרי שכיום לשאלה, איך מכינים גלופה, ישנן טכניקות חדשניות. השם 'גלופה', או שבלונה, נותר עד היום כמושג המתאר את אמצעי ההדפסה בכל טכניקות הדפוס. אם אתם רוצים ליצור בעצמכם, כדאי להכיר שתי טכניקות פופולריות להדפסה על חולצות:

  • דפוס רשת/משי – טכניקת זו כוללת שימוש בשבלונה, העשויה בדרך כלל מבד רשת עדין או משי, אשר באמצעותה מעבירים את העיצוב על החולצה. מהם שלבי העבודה?

  • יצירת עיצוב – התחילו ביצירת העיצוב הרצוי על נייר או באמצעות תוכנת מחשב.

  • הכנת שבלונה – השבלונה נוצרת על ידי מתיחת רשת או בד משי על גבי מסגרת, ויצירת משטח הדוק ואחיד.

  • מריחת צבע – הניחו את השבלונה על החולצה. וודאו כי השבלונה ממוקמת בדיוק במקום בו אתם מעוניינים ליצור את ההדפס. לאחר מכן, מרחו את הצבע על גבי השבלונה באופן שווה. הצבע יחלחל דרך הרשת או בד המשי אל החולצה וייצור את ההדפס.

  • ייבוש – לאחר מריחת הצבע, הניחו לחולצה להתייבש לחלוטין. בהתאם לסוג הצבע, ייתכן שיידרשו תהליכי גימור נוספים כדי להבטיח את אורך חיי ההדפסה.

  • דפוס חותמות/ לינוליאום – טכניקת זו כולל יצירת חותמת מותאמת אישית או שימוש בפלטת לינוליאום המשמשת להעברת העיצוב על הבד. איך מכינים גלופה לחולצה?

  • יצירת השבלונה – השתמשו בכלי גילוף מיוחדים כדי להסיר את האזורים הלא רצויים מגוש הלינוליאום וצרו את העיצוב הרצוי. לחילופין, ניתן להשתמש בחותמות מוכנות מראש.

  • מריחת צבע – יש למרוח את הצבע באופן שווה על החותמת או על לוח הלינוליאום ולוודא שהעיצוב מכוסה במלואו. לחצו את החותמת על הבד, כדי להעביר את הצבע וליצור את ההדפס הרצוי. חזרו על התהליך לפי הצורך.

  • גימור – לאחר הייבוש, ניתן להוסיף פרטים נוספים או קישוטים.


הדפסה איכותית – רק בבעלי המלאכה

רוצים להדפיס חולצות אחידות לעובדים? מעוניינים להדפיס עיצוב ייחודי על החולצה שלכם? הגעתם למקום הנכון. בעלי המלאכה הוא בית מלאכה לדפוס רשת ידני ומרכז ללימודי טכניקות דפוס מסורתיות. השאיפה שלנו היא לשמר ולפתח את הטכניקות של הדפוס הידני. יש לציין כי אצלנו בסטודיו מדפיסים בצורה ידנית בלבד. לכן, אנו יכולים לייצר חולצות בכמויות קטנות ולשלוט בכל תהליך הייצור. זאת ועוד, אנו משתמשים בחומרים הטובים והאיכותיים ביותר – זאת בכדי לספק לקהל לקוחותינו חולצות שיחזיקו מעמד שנים רבות. אנו מציעים שירות הדפסה על מוצרים שונים, מגוון רחב של קורסים וסדנאות, השתלמויות, סיורים והרצאות הפתוחים לכל מי שחפץ בידע.


נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה או התייעצות בטלפון 03-5370773. לפרטים נוספים לחצו כאן.


1,831 צפיות0 תגובות
bottom of page