top of page
חיפוש

סוגי דפוס

סוגי דפוס - איך לבחור סוג דפוס? המדריך המלא לסוגי הדפוס הקיימים

לאורך ההיסטוריה פותחו סוגי דפוס רבים, אשר לכל אחד מהם יש את האפיונים והאיכויות/ מגבלות שלו. חלקן של השיטות מביאות לתוצאות יותר עמידות וצבעוניות, אחרות יותר מדויקות, יש שיטות יותר נוחות מבחינת העלויות, ויש שמתאימות יותר לדו או תלת מימד. כמו כן, השיטות נבדלות זו מזו מבחינת התוצאה האומנותית, סוגי החומרים בהם משתמשים, הדרישות ליצירת הדפסים מרובי צבעים, משך תהליך ההדפסה החל בתכנון ועד לסיום, וקיימים עוד הבדלים רבים נוספים.


לפיכך, כאשר עוסקים בסוגיה של בחירת סוג הדפוס המתאים ביותר יש להתחשב בקשת רחבה של פרמטרים, למשל אם השאיפה היא יותר אומנותית ליצירה בכמויות קטנות, או אולי יותר מסחרית והמונית? האם מעוניינים להדפיס על קרמיקה, זכוכית, פלסטיק, מתכת, נייר או בדים שונים, האם מעוניינים בתוצאות יוצאות דופן כמו למשל הדפס צילומי? במילים אחרות, השאלה המרכזית היא לגבי הצרכים והדרישות שלכם, ובדיוק למען מטרה זו עומד לרשותכם צוות מקצועי של אמנים ואנשי מקצוע שישמח להשיב על כל שאלה ולכוון לבחירה נכונה.


לפניכם סקירה קצרה של שיטות דפוס קיימות:

  • דפוס רשת – זוהי שיטת דפוס מסורתית הנקראת גם דפוס משי, שהחלה את דרכה בסין העתיקה לפני כאלפיים שנה. בטכניקה זו מייצרים רשת מסיבים דקים שעוברים בשתי וערב ליצירת אריג צפוף, עליו מורחים אמולסיה צילומית שאוטמת את האזורים שאיננו רוצים שיעבור דרכם צבע. לאחר האיטום, את הצבע מנגבים בדחיקה על גבי הרשת אל המצע. מדובר בשיטה האיכותית ביותר כיום בשוק וכאשר מבצעים אותה בדרך ידנית יש שליטה גבוהה על תהליך הייצור, שימוש בצבעים מעולים וקבלת מוצרים עמידים לאורך שנים.

  • דפוס דיגיטלי – בהדפסה דיגיטלית עושים שימוש במדפסות עם דיו כאשר ההזרקה מבוצעות על נייר מיוחד ולאחר מכן התכנים מועברים בחום אל המצע המבוקש. שיטה זו יותר מהירה וזולה בכמויות תעשייתיות גדולות, בלי הגבלות על מספר הצבעים או צורך ליצור עוד שבלונות, אך התוצאות פחות יפות ואיכותיות ויש בעיה בדפוס על מצעים כהים.

  • טכניקות מגוונות – לצד דפוס רשת ודפוס דיגיטלי יש טכניקות רבות שבהן אפשר להשתמש. לדוגמא, דפוס קרמי נעשה עם צבעים ייחודיים על נייר שלאחר מכן מוטמעים בשריפה אל אריחים, כוסות וכדומה. כמו כן, ישנה טכניקה הנקראת CMYK בה משתמשים בארבעה צבעי יסוד על מנת לקבל הדפסים צילומיים מרהיבים ביופיים.

  • טכניקת ציאנוטייפ (דפוס שמש) - שימוש בתמיסה כימיקלית, בה הנייר הופך כחול בקרינת השמש, ועוד אפשרויות נוספות.


מעוניינים לקבל מידע על סוגי דפוס קיימים? רוצים שנעזור לכם לבחור בטכניקת ההדפסה הנכונה ביותר לצרכיכם? אם כן, הנכם מוזמנים לפנות אלינו בסטודיו בעלי המלאכה בטלפון 03-5370773.




176 צפיות0 תגובות
bottom of page